چکیده: مهمترین وجه تمایز بین رضایت مشتری در بازارهای صنعتی نسبت به بازارهای مصرفی در این است که عرضه کننده صنعتی برای سنجش رضایت با یک گروه و سیستم خریدار روبه رو میشود، نه یک فرد. در حقیقت او با سازمان مشتری (customer organization) طرف است، نه مشتری. بنابراین هر یک از آنها (اعضاء سازمان مشتری) معیارهای متفاوتی برای نشان دادن رضایت یا عدم رضایت خود از یک عرضه کننده دارند و این کار را برای سنجش رضایت مشتری در بازارهای صنعتی مشکل میکند. به همین خاطر تا به حال در تحقیقات و مقالات ارائه شده پیرامون موضوع رضایت مشتری موارد کمی میتوان پیدا کرد که در بازارهای صنعتی رضایت مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهند. در این مقاله، کوشش شده تا مدل ها، شاخصها و روشهای سنجش رضایت مشتریان صنعتی که تا به حال توسط محققان مورد بررسی قرار گرفته است گردآوری شود، تا بدین وسیله تفاوت بین مشتریان در دو بازار مصرفی و صنعتی و روشهای ارزیابی رضایت آنها بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.
ادامه مطلب ...آیا تابحال برای بهینه سازی تلفن گویای خود فکری کرده اید؟
آیا نظر مشتریانتان را در مورد سیستم تلفن گویای خود می دانید؟
آیا می دانید چرا مردم از تلفن گویا نفرت دارند؟
مشتری با شماره ای که سیستم تلفن گویا برای آن نصب شده است تماس می گیرد . به پیغام خوش آمد گویی گوش فرا می دهد و پس از آن یکی از گزینه های اعلام شده از سوی تلفن گویا را انتخاب می کند. در نهایت کاربر با این پیغام مواجه می شود:
کلیه خطوط ارتباطی اشغال است...،
تماس شما برای ما حائز اهمیت است...
تا لحظاتی دیگر تماس شما به اپراتور مرتبط خواهد شد...
با تشکر از تماس شما....
شنیدن این جملات خود ممکن است 10 دقیقه به طول انجامد و شاید هم زمانی بیشتر. در نهایت تماس پس از ابراز کلماتی ناخوش آیند از زبان کاربر به طور ناموفق پایان می پذیرد ادامه مطلب ...
شاید بیش از 60% زمان کاری روزانه خود و پرسنل خود را صرف انجام امور فوق می کنیم و درنهایت نتیجه ای هم که از انجام این امور بصورت غیرمتمرکز عاید ما می شود، قطعا نتیجه ای نیست که انتظار آن را داریم. به نظر من هرکاری که بیش از 3 بار در روز انجام می شود باید خودکار سازی شود. آیا بهتر نیست این موارد تکراری را به یک سیستم مطمئن بسپاریم و وقت گرانبهای خود را صرف توسعه کمی و کیفی شرکت خود کنیم؟
در این مقاله به موضوعاتی اشاره می شود که به جرات می توان گفت تمامی صاحبان وب سایتهایی که بطور واقعی از وب سایت خود کسب درآمد می کنند و یا به هر نحوی از وب سایت خود برای پیشبرد اهدافشان استفاده جدی می کنند با این موضوعات هر روز روبرو هستند و مطمئن هستم تا این لحظه راه حل جامعی برای آنها پیدا نکرده اند. در این مقاله و مقالات بعدی این مشکلات را مطرح کرده و راه حل آنها را هم بصورت عملی بیان خواهم کرد.
ادامه مطلب ...نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پتانسیل فوق العاده ای را برای خدمات رسانی به مشتری فراهم می نماید. در طی این فرآیند افزایش سود دهی و تامین رضایت مشتری تضمین می شود. استفاده از چنین نرم افزاری می تواند به واحدهای مرکز تلفن در کوتاه تر کردن زمان مکالمات کمک فراوانی کند.
استفاده از این نرم افزار در کاهش زمان انتظار وهمچنین کاهش میزان تماس های اشتباه کمک زیادی می کند. در بحث سیستمهای خدمات رسانی به مشتریان مبنتی بر مرکز تماس، CRM از اهمیت زیادی برخوردار است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است که می تواند کارایی یک مرکز تماس را تکمیل کند. یا بعبارتی کاملترین سیستمهای مرکز تماس سیستمهایی خواهند بود که بصورت مجتمع حاوی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان نیز باشند.برای درخواست نسخه نمایش از این پکیجها می توانید اینجا کلیک کنید.
با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، مراکز تماس می توانند از اطلاعات مربوط به مشتریان خود حداکثر استفاده را بنمایند. و استفاده از این روش به ایجاد ارتباطی بهتر وحرفه ای تر با مشتریان کمک می کند.
ادامه مطلب ...