تغییرشرایط بازار و تغییر ذائقه مشتریان نیاز به اطلاعات صحیح در سطوح مختلف مدیریت ، توسعه و به کارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت با اطلاعات دقیق و مناسب را ایجاب کرده است. به اعتقاد اکثر کارشناسان ، سودمند ترین و مناسب ترین راهبرد یک موسسه مشتری مداری است .امروزه موسسات موظفند خود را در آینه وجود مشتری ببینند و سعی کنند خواسته ها و تمایلات مشتریان خویش را درک کنند ، استفاده از سیستمهای اطلاعاتی نیاز به خدمات پس از فروش را به عنوان امری اجتناب ناپذیر سبب گردیده است تجربه طولانی به ما ثابت کرده است که ارائه نرم افزار بدون خدمات و سرویس های مناسب ، نیازهای اساسی مشتریان را مرتفع نخواهد نمود.در ابتدای سال 87 BRP(Business Process Reengineering) در بخشهای مهمی از شرکت شماران سیستم صورت پذیرفت و نظام ساختار سازمانی از وظیفه گرایی به نظام فرایندی تبدیل شد.بر این اساس واحد امور مشتریان به جای واحدهای پشتیبانی و قراردادها شکل گرفت که مسئولیت جلب رضایت مشتریان را به عهده گرفت.
فرایند امور مشتریان از طریق جلوگیری ار ایجاد وقفه در جریان بهره برداری از سیستمها و رفع اشکالات اضطراری و نیازهای پیش روی کاربران و همچنین ارتقاء سطح کیفی محصولات ، سعی در جلب رضایت بیشتر مشتریان و استفاده مناسب آنها از نرم افزارها دارد و در جهت خدمات رسانی بهنگام و با حداکثر سرعت و کیفیت به خریداران و استفاده کنندگان گام بر می دارد.
ادامه مطلب ...مفاد قرارداد پروژهها، بیشاز آنکه حقوقی باشد، مهندسی است. این قراردادها، محدودهی کار و امور وابسته به آنرا بهخوبی مشخصمیکنند. قرارداد باید بهگونهای تنظیمشود که، حداقل، موارد زیر در آن روشنشود.
● موضوعقرارداد، محدودهی کار و اقلام قابلتحویل پروژه.
● شرح خدمات و مسوولیتهای پیمانکار بهصورت تفضیلی.
● اختیارات و تعهدات کارفرما در مدت همکاری طرفین.
● افرادمهمدرگیر در پروژه، اشخاصی که باید در جریان امور پروژه قرارگیرند و چگونگی گزارشدهی به ایشان.
● معرفی نمایندگان طرفین در قرارداد پروژه.
ادامه مطلب ...چکیده
مقاله حاضر سعی دارد که با برشمردن موارد مهم ادعاهای قراردادی پیمانکاران، یک نگاه پیشگیرانه درجهت جلوگیری از به اختلاف کشیده شدن رابطه پیمانکار و کارفرما ارائه کند.
ادامه مطلب ...در دنیای پر تلاطم تجارت
اکسر سازمانها در تلاشند برای رسیدن به اهداف خود در تدوین استراتژی صحیح، انجام عملکردهای پربازده و مشتری مداری گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. در این راستا ارائه اطلاعات بروز و دقیق و خلاصه سازی شده، در قالب شاخص های
کلیدی عملکرد در زمان مناسب و به تصمیم گیران مناسب امری ضروری می باشد. برای تحقیق این امر در ابتدا نیاز به یک سیستم مدیریت عملکرد جامع می باشد تا استراتژی ها و اهداف کلان کسب و کار را با استفاده از سنجه ها و شاخص های کلیدی عملکرد به برنامه ها و فعالیت های روزمره متصل نماید و در نهایت نیز با استفاده از یک راه حل نرم افزاری اجرای این سیستم مدیریت عملکرد را محقق سازد. با توجه به مشغله مدیران ارشد و همچنین وجود اطلاعات پراکنده و خلاصه سازی نشده در سازمان، به جرأت می توان گفت که بدون وجود یک راه حل نرم افزاری کارا نمی توان سازمان را در مسیر درست استراتژی ها و اهداف مشخص رهبری و مدیریت نمود. ابزاری که در سطح جهان برای پاسخ به این نیاز رهبران و مدیران کسب و کارها معرفی شده است داشبوردهای عملکرد می باشند.
ادامه مطلب ...هر کس که اتومبیلی را هدایت کند به اهمیت داشبورد واقف است، شما با چه سرعتی به پیش می رانید؟ چقدر از مسافت مد نظرتان را پشت سر گذاشته اید؟آیا هیچ چراغ اخطاری شما را بر حذر می دارد؟
یک داشبورد می تواند دو دسته اطلاعات در اختیار شما بگذارد:
الف- اطلاعاتی از نوع تحلیلی در یک بازه زمانی
ب- اطلاعاتی از نوع آنی و در یک لحظه
یک داشبورد اجرایی در رایانه شما به اجرا در می آید و با استفاده از نمودارها و نقشه ها و انواع جلوه های تصویری در حالیکه به بانک اطلاعات به روز شونده ای متصل است، در هر لحظه آخرین اطلاعات را به طور کاملاً تحلیلی و به روز در اختیار می گذارد.
ادامه مطلب ...