جهت کسب اطلاعات بیتر لطفا به سایت www.mahanco.com شرکت ماهان مدیریت جامع اطلاعات مراجعه فرمائید
اجازه
بدهید بحث مشتری در جایگاه شریک را با اظهار نظر مدیر برجسته قرن، جک ولش،
آغاز کنیم. «در گذشته مدیران سازمانها زمان زیادی را صرف تدوین سیاستهای
سازمان میکردند و وقت کمتری را برای حرکت در زمینه ایجاد فضای واقعی کسب و
کار می گذاشتند.
اجازه بدهید بحث مشتری در جایگاه شریک را با اظهار نظر مدیر برجسته قرن، جک ولش، آغاز کنیم. «در گذشته مدیران سازمانها زمان زیادی را صرف تدوین سیاستهای سازمان میکردند و وقت کمتری را برای حرکت در زمینه ایجاد فضای واقعی کسب و کار می گذاشتند.
در حالی که در دنیای نوین، هیچ شرکت و سازمانی نمیتواند امنیت شغلی ایجاد کند مگر از طریق مشتریانش. سازمانهایی که این نکته را دریافته اند، هر کاری برای موفقیت در تامین نیاز مشتری انجام می دهند و بر این باورند که این قطعا به صورت ارزش افزوده مالی به سازمان یا شرکت باز می گردد.»
ادامه مطلب ...جهت کسب اطلاعات بیتر لطفا به سایت www.mahanco.com شرکت ماهان مدیریت جامع اطلاعات مراجعه فرمائید
کل فرآیند فروش، امروزه از هر زمان دیگری در گذشته پیچیدهتر است. در گذشته، فروشنده یکبار با واحد خریداری تماس تلفنی برقرار میکرد و خریدار نیز میبایست درباره خرید کالا یا محصول ارائه شده طی یک مرحله تصمیمگیری کند.
کل فرآیند فروش، امروزه از هر زمان دیگری در گذشته پیچیدهتر است. در گذشته، فروشنده یکبار با واحد خریداری تماس تلفنی برقرار میکرد و خریدار نیز میبایست درباره خرید کالا یا محصول ارائه شده طی یک مرحله تصمیمگیری کند. در این شکل سادهفروش، ما از الگوی چهار مرحلهای توجه / علاقه / تمایل / عمل استفاده میکردیم تا محصول خود را معرفی کنیم و شدیداً بر راههای مختلف انعقاد قرارداد با خریدار تمرکز میکردیم. سپس هنگامیکه فرآیند فروش پایان مییافت در بسیاری از موارد دیگر هرگز خریدار یا مشتری را نمیدیدیم.
ادامه مطلب ...
پیچیدگی ذهنی مشتری در موقعیتهای گوناگون بر فرآیند تصمیمگیری و انتخاب محصول تأثیر میگذارد، به طور کلی عوامل گوناگون بر پیچیدگی ذهنی مؤثراند، که باعث تغییر درگیری ذهنی مشتری و در نهایت تأثیر بر فرآیند تصمیمگیری میگذارد.
هدف این مقاله شناسایی شش فاکتور مهم که بر درگیری ذهنی تأثیر میگذارد میباشد این عوامل شامل کشور، مصرفکننده، بازار، آگاهی تبلیغاتی، رسانههای تبلیغاتی و محصول ذکر شده است که از مهمترین آن فاکتور محصول است. عواملی که در درگیری ذهنی محصول بر مشتری تأثیر میگذارد، عناصر دیداری مثل گرافیک رنگ، اندازه و تصویر محصول و عناصر اطلاعاتی شامل اطلاعات محصول و تکنولوژی است.
ادامه مطلب ...هیچ رمز و رازی در کار نیست. هیچ چیزی هم ارزان، شانسی و اتفاقی به دست نمی آید.
عملکرد موفق ترین و قدرتمند ترین شرکت های تولیدی و خدماتی داخل و خارج از کشور را که بررسی کنیم، متوجه می شویم آنهایی که گوی و میدان را از رقبا ربوده اند بیشتر فکر کرده اند، بیشتر تخیل دارند و شاید در یک گام بیشتر به فکر مشتری بوده اند تا به فکر پول در آوردن.در واقع اصل اولیه برای این افراد جلب اعتماد مشتری است. آنها نیاز مشتری را می شناسند و با محصولات یا خدمات خود آن نیاز را به سرعت و به گونه ای حرفه ای بر آورد می کنند. در این میان خلاقیت و نو آوری فاکتوری است که انها همیشه مد نظر دارند و برای هر کاری که انجام می دهند نیز همیشه دلیلی محکم و میشتری پسند دارند. در واقع ایجاد اطمینان در مشتری و جلب اعتماد او سخت ترین کار برای کسانی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار ارائه می دهند. چرا که پیش از هر اقداماتی در خصوص جلب مشتری، باید درباره اش فکر کرد و سپس از تعیین استراتژی، تکنیک ها و تاکتیک هایی را آزمود و در نهایت با برخورداری از یک ثبات رویه ان را به اجرا گذاشت. به این ترتیب امروزه در دنیای کسب وکار اصللی ترین عنصر مشتری است. تحقق اصل رضایت مشتری یا به عبارت دیگر موفقیت در کسب وکار بر اساس اعتقاد و درک سخن ( همیشه حق با مشتری است) و همچنین التزام عملی به اصل مشتری مداری است. در حقیقت فهم و ارائه پاسخ مناسب به پرسش مهم، مشتری چه می خواهد؟ یکی از بنیادی ترین گامها در راستای رسیدن به موفقیت است.> البته جلب اعتماد مشتری راههای مختلفی دارد با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می شود، می توان استراتژیهای متفاوتی را بکار برد. اما یکسری از کارها نیز وجود دارند که به نوع کالا یا خذمات ارائه شد بستگی ندارند و جزو اصول ایجاد اطمینان در مشتری و جلب اعتماد او به شمار می روند در این میان نباید فراموش کنید که مهم نیست شما چه محصولاتی را عرضه کنید، اگر شما زمینه های لازم را بای فروش مناسب کالای خود فراهم نکنید، زمان زیادی در کسب و کار خود دوام نخواهید آورد.
ادامه مطلب ...منابع انسانی سرمایههای ارزشمندی برای کارخانجات جهت دستیابی به ابداعات تازه و برتریهای رقابتی پایدار به حساب میآیند. این متن نقش ظرفیت مدیریت دانش در ارتباط بین تمرینات استراتژیکی HR و ابداعات تازه را مورد تحقیق قرار داده است. نتایج ما نشان میدهد که تمرینات استراتژیکی HR یقیناً به ظرفیت مدیریت دانش مرتبط است و خود این امر نیز به ابداعات تازه ارتباط دارد.یافتهها حمایت از تأثیرغیر مستقیم ظرفیت مدیریت دانش بر روی ارتباط بین تمرینات استراتژیکی HR و ابدعات تازه را نشان میدهد.تمرینات استراتژیکی HR پرکاربردترین تأییداتشان را از طریق ظرفیت فراگیری دانش، تقسیم آن و به کارگیریاش میگذارند. این یافتهها نقشهای حساس مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش را در فرآیند ابداع روشن میسازد.
ادامه مطلب ...