جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به سایت WWW.MAHANCO.COMشرکت ماهان مدیریت جامع اطلاعات مراجعه فرمائید
این
رویداد چگونه اتفاق خواهد افتاد آیا شاخصهایی برای سنجش میزان نیاز به
پروژه های CRM وجود دارد؟ هزینه نصب CRM چقدر خواهد بود؟ نمونه هایی از
اطلاعاتی که پروژه های CRM جمع آوری می کنند.
عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی یک سیستم CRM کدام یک از بخشهای سازمان باید پروژه CRM را اجرا کند؟
چه چیزی باعث شکست پروژه های CRM می شود تکنولوژی ها ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی)
مدیریت دانش در ارتباط با مشتری
دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده میشود ، اما برای حضور موفق در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به نام مشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش مشتری ان ، برای سازمانها این امکان را فراهم میآورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصتهای پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند . مدیریت دانش مشتری در ارتباط با بهدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و در راستای به سود رسانی مشترک بین مشتریان و سازمان است. در این مقاله ابتدا به معرفی رویکرد مدیریت دانش مشتری و بیان تفاوتهای آن با مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و در ادامه به بررسی نقش مدیریت دانش در خلق ارزش در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم و در نهایت به ارائه چارچوبی برای اجرای مدیریت دانش مشتری می پردازیم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به سایت WWW.MAHANCO.COM شرکت ماهان مدیریت جامع اطلاعات مراجعه فرمائید
در
رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، توجه به این نکته بسیار پراهمیت
است که CRM ، یک راهبرد تجاری سازمان است و نه محصول یا خدمات قابل ارایه
توسط یک سازمان. به عبارتی دیگر، CRM خود به عنوان یک فناوری اطلاعاتی
مطرح نیست، بلکه از فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف خود استفاده می
کند. این امر بیانگر این نکته است که نیازمندی استقرار CRM در یک سازمان،
طراحی راهبرد تجاری است، نه برقرار کردن سیستم های اطلاعاتی.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به سایت WWW.MAHANCO.COM شرکت ماهان مدیریت جامع اطلاعات مراجعه فرمائید
● هدف از پیاده سازی CRM چیست؟
این رویداد چگونه اتفاق خواهد افتاد آیا شاخصهایی برای سنجش میزان نیاز به پروژه های CRM وجود دارد؟ هزینه نصب CRM چقدر خواهد بود؟ نمونه هایی از اطلاعاتی که پروژه های CRM جمع آوری می کنند.
عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی یک سیستم CRM کدام یک از بخشهای سازمان باید پروژه CRM را اجرا کند؟
چه چیزی باعث شکست پروژه های CRM می شود تکنولوژی ها ERP)برنامه ریزی منابع سازمانی)
ادامه مطلب ...مخفف عبارت Customer Relationship
Management است و به روش نرم افزاری اطلاق می شود که به سازمان کمک می کند
به شیوه ای سازمان یافته ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند. نمونه ساده
ای از CRM ، یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات مربوط به مشتریان یک سازمان
است که مدیریت و کارکنان فروش یا خدمات سازمان به کمک آن می توانند
نیازهای مشتریانشان را با محصولات خود تطبیق دهند، نیازهای خدماتی آنها را
یادآور شوند و غیره.
صرف نظر از این تعریف ساده، باید بدانیم که CRM
راهبردی است که به کمک فناوری به اجرا درآمده است؛ CRM تنها یک ابزار نرم
افزاری نیست که باعث شود کارتان را بهتر انجام دهید، CRM فلسفه ای است که
سعی دارد راهبردی خلق کند که تمام اجزای یک سازمان را یکپارچه کرده،
اطلاعات را در بین تمام کاربران به اشتراک بگذارد و مانع از تکرار بیهوده
کارها شود. این فلسفه، فضایی را در سازمان ایجاد می کند که در آن اطلاعات
به اشتراک گذاشته شده، در زمان لازم در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند
قرار می گیرد، یعنی همه کارکنان و همه چیز به یکدیگر مرتبط و متصل هستند و
خروج یک نفر از سازمان باعث از هم پاشیدن هیچ چیز در سازمان نخواهد شد.