جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایتwww.mahanco.com مراجعه فرمائید
مدیریت شکایت مشتریان عبارت است از تجزیه و تحلیل، طرح ریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیت هایی که یک شرکت دربرخورد با شکایت ها انجام می دهد.
مفهوم مدیریت شکایت مشتری با خط مشی های خدمات شرکت مرتبط است و بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت را تشکیل می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که مدیریت شکایت مشتریان نه تنها بر روی رضایت آنان اثر مثبت دارد بلکه بر رضایت کارکنان یک سازمان نیز به نحو قابل توجهی تاثیرگذار است.
بی تردید هر سازمان و یا شرکت قادر نیست همه چیز را برای همه کس فراهم کند. به عبارت ساده تر راضی نگاه داشتن همه برای یک سازمان امکان پذیر نیست پس شک نیست که در هر حال و با هر سطحی از ارائه خدمات باز هم شکایاتی در بین خواهد بود. برای دست یافتن به یک طبقه بندی و تقسیم کار منسجم پیش از هر چیز باید به طبقه بندی بازارها، متناسب با نوع فعالیت شرکت یا سازمان دست یافت.
ادامه مطلب ...جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایتwww.mahanco.com مراجعه فرمائید
بایدها و نبایدها در بازاریابی توسط موتورهای جستجو
چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای بازاریابی، فروش و جذب بازدیدکنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.
چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای
بازاریابی، فروش و جذب بازدیدکنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.
اما در چند سال اخیر، موتورهای جستجو هر 3 هدف بالا را قویا" برآورده می کنند
برای انجام هرگونه فعالیت تجاری و
اقتصادی، برنامه ریزی دقیق و مدون از اصل های ضروری و لازم است. به همین
دلیل زمانی که قصد دارید تا کسب و کار جدیدی را آغاز کنید به یک «طرح کسب و کار» قابل اطمینان و جامع نیازمند هستید
برای انجام هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی، برنامه ریزی دقیق و مدون از اصل های ضروری و لازم است. به همین دلیل زمانی که قصد دارید تا کسب و کار جدیدی را آغاز کنید به یک « طرح کسب و کار » قابل اطمینان و جامع نیازمند هستید.
ادامه مطلب ...
ما راهی نداریم جز این که خود را از رقیبان متمایز کنیم، اگر در انجام این کار تعلل کنیم شاید لازم باشد برای همیشه با کارمان خداحافظی کنیم!
1- خود را جای مشتری بگذارید
فهرستی از رایج ترین نیازها، خواسته ها، اهداف و فعالیت های مشتری ان
تهیه کنید. اگر آنها آرزوی اضافه شدن امکانی به محصول شما را داشتند، آن
آرزو چه می توانست باشد؟ تحویل سریع تر کالا؟ مشاوره رایگان؟ راهنمای کامل
تر استفاده از محصول، اگر دید واضحی از خواسته های مشتری ان ندارید، با استفاده از نظرسنجی اطلاعات واقع بینانه ای به دست آورید.
اخیرا مصاحبه ای از آقای دکتر روستا خواندم. ایشان معیار جالبی ارائه کردند و گفتند هرگاه در صحبت های مشتری ان
به واژه هایی مانند ای کاش، حیف و... برمی خورید به سخنان آنها توجه کنید،
زیرا احتمالا فرصتی وجود دارد که به خوبی مرود توجه قرار نگرفته است.
شرکت رقیب بهتازگی فعالیتهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده است. پس ما هم همان اقدام را انجام دهیم تا از رقیب عقب نمانیم. میزان بودجه سالانه نشان میدهد که میتوانیم با اندازه X تبلیغ کنیم. در واقع این روالی است که مدتها به همین شکل بوده …
ادامه مطلب ...